Isola

Isola skal verne verdier og være byggenæringens viktigste støttespiller i kampen for tørre, sunne og energieffektive bygg.

Misjon:
Vi skal verne verdier og være byggenæringens viktigste støttespiller i kampen for tørre, sunne og energieffektive bygg.

Visjon:
Isola skal være førstevalget når det bygges fuktsikkert og energieffektivt. På denne måten bidrar vi til et bærekraftig samfunn.

Merkeposisjon: Isola gjør det enklere for proffen å bygge bedre.

Forretningsområder:
Isola produserer og utvikler løsninger for hele byggets klimaskjerm. Vi bidrar til at bygget både er fuktsikkert, sunt å leve (pustende) i og energieffektivt. Konseptene inkluderer produkter for tak, vegg, gulv, grunn og baderom.

Isola konsernet har også delieide datterselskap innenfor taktekking i Bergen, Trondheim, Oslo og Larvik. Nylig har også Isola etablert et selskap innen solenergi; Isola Solar.

Omsetning: Isola konsernet har over 400 ansatte og omsetning på ca. 1,5 mrd NOK.

Struktur og Eierskap:                                                                                               Selskapet er norsk og familie-eid med hovedkontor og fabrikk på Eidanger i Porsgrunn Kommune. Vi har produksjon i egne anlegg også på Notodden, Røros, Rogne i Valdres, Olomouc (Tsjekkia) og Bohdikov (Tsjekkia).

Strategi:
Vi skal ha en ledende posisjon i hjemmemarkedet i Norden, og samtidig være fokusert på eksportmarkeder på utvalgte segmenter og nisjer.

Markedslederskapet skal styrkes ved langsiktig innovasjon og produktutvikling basert på høy grad av markedsinnsikt, kundekontakt og fagkompetanse om bygg-tekniske løsninger.

Isola vil satse på egen utviklingskompetanse og i tillegg samarbeide aktivt med eksterne utviklingsmiljøer som Sintef, Rise og Institutt for Energiforskning.

Egenproduksjon vil være en sentral del av Isolas samlede virksomhet
Med utstrakt automatisering og høy teknisk kompetanse vil vi legge vekt på et konkurransekraftig produksjonsapparat med effektive og smidige logistikkløsninger.

Produktivitetsutvikling og omstillingshastighet skal sikres ved tett involvering av ansatte i team og systematisk bruk av kontinuerlige forbedringsgrupper i hele organisasjonen.
Alle ansatte skal i sitt arbeid bruke en del av sin tid i samspill med andre for å forbedre måten vi arbeider på. Vi skal utfordre hverandre for kontinuerlig å søke etter forbedringer på alle plan og langs hele verdikjeden.

Overordnede mål og strategi skal utfylles av konkrete forbedringsprogrammer og handlingsplaner.

Vi jobber med oppgaver og målsettinger relatert til strategier. Disse tas ut i konkrete delmål og team-oppgaver som gir mening og forståelse for alle involverte.

Verdier 

  • Presise
  • Lojale
  • Kundeorienterte
  • Kontaktperson :
    Bjørnar Gulliksen
  • Telefon:
    +47 959 88 930
  • E-post:
    b.gulliksen@isola.no